عرق نعناع


در مورد خواص عرق نعناع  و نحوه مصرف آن چه می دانید



عرق نعناع دارای خواص بسیاری است که قصد داریم در این مطلب به تعدادی از خواص این گیاه شفا بخش اشاره کنیم.

عرق نعنا که حاصل تقطیر گیاه نعنای تازه می باشد، دارای  مواد و ترکیباتی است که  خاصیت آنتی  باکتریال داشته و علاوه بر ، دارا بودن ویتامین‌های گروه B،  حاوی پتاسیم، کلسیم و آنتی اکسیدان نیز می باشد.


تماس با ما : 09159707245 - 09154764539


وجود چنین مواد معدنی مفید برای بدن در عرق نعنا کمک می‌کند تا با مصرف منظم  عرق نعنا بتوانید بسیاری از بیماری‌های بالفعل و بالقوه ی خود را درمان کنید. از جمله این بیماری‌ها می‌توان به انواع نارسایی های معده و مشکلات روده، تنگی نفس، مشکلات ریوی ،  تب های ممتد ، سرماخوردگی ، سردرد های ناشی از ناراحتی معده و پرخوری اشاره کرد.


از مهمترین و کاربردی ترین خواص عرق نعناع می توان به موارد زیر اشاره کرد:



تقویت معده 

فعال کردن غدد بزاقی

درمان گرفتگی سینوس ها

خاصیت ضد نفخ بودن عرق نعنا

خاصیت ضد اسهال بودن عرق نعنا

درمان اسپاسم روده

موثر در سلامت دهان و دندان 

بهود فرایند هضم غذا

بهبود عملکرد سیستم گوارش

خوش بو کننده دهان

درمان بی خوابی

رفع دل درد و ناراحتی های معده

درمان مشکلات تنفسی



جهت سفارش محصولات گلچکان زمانی با ما تماس بگیرید.

09159707245

09154764539


یکی از مهمترین خواص عرق نعنا بهبود عمل گوارش و عملکرد معده است

از مهمترین خواص عرق نعنا می توان به تاثیر بسزای مصرف منظم عرق نعنا  به بهبود سیستم گوارش و برطرف نمودن مشکلات معده اشاره نمود. با مصرف منظم این عرق گیاهی، میزان ترشح آنزیم ‌های گوارشی افزایش یافته و  همین  امر موجب هضم آسان‌تر غذا می‌شود. 

همچنین مصرف منظم عرق نعناع می‌تواند روده را تحریک کرده و با تحریک روده مانع بروز آسیب‌هایی از قبیل یبوست‌ های شدید را بگیرد.


تماس با ما : 09159707245 - 09154764539



یکی از خواص عرق نعنا آرامبخش بودن آن است. مصرف منظم این عرق گیاهی نقش موثری در آرامش بخشی به عضلات بدن دارد. 

عرق نعنا، ضد التهاب بوده و به خاطر داشتن فیبر می‌تواند دردهای ناشی از یبوست و یا سوء هاضمه را نیز درمان کند. 



یکی از مهمترین خواص عرق نعناع درمان سرماخوردگی است

مصرف عرق نعناع برای درمان سرماخوردگی نیز موثر است بطوریکه در طب سنتی ایران و کشورهایی مثل چین و هند، نیز بسیار مورد استفاده بوده است.

بسیاری از افراد، بخصوص افراد سن بالا پس از آنکه احساس گلودرد  و یا سرماخوردگی به آن‌ها دست می‌دهد با مصرف عرق نعنا، از خواص این عرق گیاهی شفا بخش بهره‌ مند می‌شوند.


مصرف عرق نعنا برای درمان آلرژی و حساسیت بسیار توصیه شده است.

یکی دیگر از خواص عرق نعناع خاصیت ضد حساسیت عرق نعنا می باشد. بیماران مبتلا به آسم  و یا حساسیت های های تنفسی با استنشاق نعنا و فرآورده های آن مثل اسانس نعنا، می توانند ، نسبت به درمان یا تسکین  حساسیت خود اقدام نمایند.


تماس با ما : 09159707245 - 09154764539



مصرف عرق نعنا و تاثیر  آن بر کاهش درد قاعده گی در زنان

بسیاری از خانمهایی که در دوران پریودی  برای کاهش درد پریودی خود به مصرف عرق نعنا روی آورده اند، بخوبی می دانند که مصرف گیاه بومادران یا عرق بوماردان به همراه گیاه  یا عرق نعنا در کاهش درد های قاعده گی بسیار تاثیر گذار است. چون که عرق نعنا  با داشتن خاصیت آرام بخشی ، درد پریودی را در زنان و دختران  جوان کاهش می دهد.

مصرف عرق نعنا و بوماردان نقش قابل توجهی در شل کردن عضلات دیواره رحم خانمهای جوان خواهد داشت و بالطبع در کاهش دردهای قاعدگی موثر است. یکی دیگر از خواص عرق نعناع برای بانوان تنظیم  ترشح هورمون‌ها است. 

 اگر قاعدگی‌ ماهیانه تان به هم ریخته و یا نا منظم است و یا هورمون ‌های تان عملکرد صحیحی ندارند می‌توانید از خواص عرق نعناع بهره‌مند شده و این مشکلات را از بدن خود دور سازید.